Mitt första inlägg: Välkommen!

Som mitt första inlägg tänkte jag förklara varför jag tycker att denna blogg behövs!

Jag har studerat på universitet i ca 6 år (nu jobbar jag heltid) och har studerat 3 olika program, läst på 5 olika universitet i Sverige och hoppat på ett otaliga kurser inom flera olika områden. Min erfarenhet av detta är väldigt blandad. Delvis älskar jag universitetsvärlden och allt den har att erbjuda, men jag upplever också att den flera gånger har lämnat mig mållös och ifrågasättande.
 
Som student (och framförallt som ny student) förstår man inte alltid universitetsvärldens "regler", och när man väl förstår dem så kan man ha svårt att acceptera eller förhålla sig till dem. Men det är också det som är så spännande med kunskapsproduktion! Min förhoppning är att denna blogg kan vara ett redskap för er att förstå och förhålla er till dessa regler. 
 
Här på bloggen kommer ni att kunna hitta den information ni behöver för att kunna skriva en lyckad uppsats/examensarbete. Jag kommer att hålla koll på den senaste litteraturen att rekomendera er att läsa kring olika områden och jag kommer även att leta reda på de bästa föreläsningarna/youtube-klippen för er att kolla på. Vissa lär ju sig bättre att att kolla på klipp helt enkelt!
 
Min förhoppning med bloggen är att jag också kan fördjupa mig ordentligt i uppsatsens olika delar och även svara på era frågor! Ni får jättegärna redan nu kontakta mig så lägger jag upp frågor och svar i ett inlägg.  
 
Hoppas att denna blogg snabbt kan utvecklas till att bli ett självklart hjälpmedel för er i era studier!
 
Med vänlig hälsning, Natalie 
 
 
 
 

Kommentera här:

[googlef68c48e64b78e522.html]